Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Pracovno-
právne
vzťahy

COVID-19 – Praktická príručka zamestnávateľa

Kategória: Pracovný pomer Autor/i: SCHIN & MAJDÚCH legal s.r.o.

Prinášame vám ďalšie praktické právne informácie k pracovnoprávnym otázkam.

Aké sú praktické následky opatrenia Úradu verejného zdravotníctva, č. OLP 2595/2020 zo dňa 15. 3. 2020?

S účinnosťou od 16.5.2020 od 6:00 hod. sa na obdobie 14 dní uzatvárajú všetky maloobchodné prevádzky a všetky prevádzky poskytujúce služby, okrem výnimiek stanovených týmto opatrením (napr. predajne potravín, lekárne, drogérie, predajne novín, internetové e-shopy, atď.)

Prevádzky, ktoré nespadajú ani pod jednu z výnimiek stanovených opatrením, musia byť povinne zatvorené – zamestnanci, ktorí majú ako miesto výkonu práce uvedenú adresu takejto prevádzky, nemôžu vykonávať prácu na takomto mieste.

Môže zamestnanec odmietnuť dostaviť sa na pracovisko z dôvodu obavy z ochorenia COVID-19?

  1. Áno, ak ide o zamestnancov prevádzok, na ktoré sa vzťahuje zákaz otvorenia, vyplývajúci z Opatrenia Úradu verejného zdravotníctva, číslo OLP 2595/2020 zo dňa 15.3.2020 (ďalej len „Opatrenie“). 
  2. Nie, ak ide o zamestnanca, ktorý nebol v rizikovej krajine, ani nevy
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.