Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Nová povinnosť Sociálnej poisťovne vo vzťahu k zamestnávateľom od 1. januára 2021
Kategória: Aktuality Autor/i: Sociálna poisťovňa Zdroj: SP
Sociálna poisťovňa bude od nového roka zamestnávateľovi elektronicky sprístupňovať niektoré informácie o jeho zamestnancovi. Pôjde o údaje, ktoré sú potrebné na určenie obdobia, počas ktorého nie je zamestnanec povinný platiť poistné na sociálne poistenie z dôvodu, že bol uznaný za dočasne práceneschopného alebo sa osobne a celodenne stará/ošetruje osobu, na ktorú si uplatňuje nárok na ošetrovné alebo poberá materské. Tieto informácie Sociálna poisťovňa zamestnávateľom sprístupní v systéme elektronických služieb. Vyplýva to z novej legislatívnej úpravy, ktorá nadobudne účinnosť od 1. januára 2021.
Zákon ďalej stanovuje, že zamestnanec, ktorý je v čase krízovej situácie uznaný za dočasne práceneschopného a počas tohto obdobia čerpá dovolenku alebo vykonáva prácu z domu, nemá vylúčenú povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie. Inak povedané, zamestnanec a jeho zamestnávateľ sú povinní platiť poistné na sociálne poistenie v období, v ktorom je v čase krízovej situácie zamestnanec uznaný za dočasne práceneschopného a súčasne vykonáva prácu z domu alebo čerpá dovolenku.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Kategórie
Aktuality
![](/rd/img/test-wide-box-img.png)
Novela zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Novinky v Zákonníku práce a v ďalších pracovnoprávnych predpisoch
Advokátska kancelária RUŽIČKA AND PARTNERS
Vyplácanie dôchodkov z II. piliera bude v roku 2025 bez zmeny
Sociálna poisťovňa