Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Nová povinnosť Sociálnej poisťovne vo vzťahu k zamestnávateľom od 1. januára 2021
Kategória: Aktuality Autor/i: Sociálna poisťovňa Zdroj: SP
Sociálna poisťovňa bude od nového roka zamestnávateľovi elektronicky sprístupňovať niektoré informácie o jeho zamestnancovi. Pôjde o údaje, ktoré sú potrebné na určenie obdobia, počas ktorého nie je zamestnanec povinný platiť poistné na sociálne poistenie z dôvodu, že bol uznaný za dočasne práceneschopného alebo sa osobne a celodenne stará/ošetruje osobu, na ktorú si uplatňuje nárok na ošetrovné alebo poberá materské. Tieto informácie Sociálna poisťovňa zamestnávateľom sprístupní v systéme elektronických služieb. Vyplýva to z novej legislatívnej úpravy, ktorá nadobudne účinnosť od 1. januára 2021.
Zákon ďalej stanovuje, že zamestnanec, ktorý je v čase krízovej situácie uznaný za dočasne práceneschopného a počas tohto obdobia čerpá dovolenku alebo vykonáva prácu z domu, nemá vylúčenú povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie. Inak povedané, zamestnanec a jeho zamestnávateľ sú povinní platiť poistné na sociálne poistenie v období, v ktorom je v čase krízovej situácie zamestnanec uznaný za dočasne práceneschopného a súčasne vykonáva prácu z domu alebo čerpá dovolenku.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Archív článkov
Kategórie
Aktuality
Pokles nezamestnanosti na Slovensku napriek nárastu absolventov stredných škôl
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Valorizácia dôchodkov v roku 2025: zvýšenie o 2,1 % podľa rastu spotrebiteľských cien
Sociálna poisťovňa
Sociálna poisťovňa rozširuje elektronické služby pre klientov - zmena adresy pri ePN už online!
Sociálna poisťovňa
Minimálna mzda a minimálne mzdové nároky v roku 2025
Národný inšpektorát práce