Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Aktuality

Zjednodušenie administratívy pre nemocenské dávky - nové úpravy od roku 2026

Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia Zdroj: Sociálna poisťovňa

Od 1. apríla 2026 sa pre zamestnávateľov výrazne zjednoduší proces poukazovania nemocenských dávok a nahlasovania čísla účtu zamestnanca.

V rámci plánovaných zmien bude Sociálna poisťovňa implementovať nové postupy, ktoré umožnia efektívnejšie a menej administratívne náročné vykazovanie údajov o zamestnancoch pre štyri nemocenské dávky:

  • nemocenské,
  • materské,
  • tehotenské,
  • ošetrovné a
  • vyrovnávacia dávka.

Zamestnávatelia budú povinní nahlasovať údaje o účtoch zamestnancov v novom formáte RLFO, pričom budú mať povinnosť ohlásiť prípadné zmeny do 10 dní.

Prostredníctvom prechodného obdobia od novembra 2025 sa zamestnávatelia a softvérové spoločnosti môžu pripraviť na zavedenie nového systému, ktorý je súčasťou projektu prioritných životných situácií podporeného z Plánu obnovy a odolnosti Európskej únie.

Tieto zmeny zabezpečia zamestnávateľom zníženie administratívnej záťaže a efektívnejšie riadenie mzdových a personálnych systémov.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.