Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Persona-
listika

Úmrtie zamestnanca z hľadiska pracovnoprávnych nárokov

Kategória: Riadenie ľudských zdrojov Autor/i: Mgr. Jana Sapáková, LL.M.Eur, vedúca advokátka, Eversheds Sutherland, advokátska kancelária, s.r.o.

V aktuálnom období pandémie COVID-19 na Slovensku denne zomiera veľké množstvo ľudí. Smrť každého z nich je ľudskou tragédiou pre celú rodinu zomrelého. Zomierajú aj ľudia v produktívnom veku, ktorí sú mnohokrát zamestnaní.

Zamestnávateľ sa musí po právnej stránke vysporiadať s úmrtím zamestnanca. Zamestnávateľ musí presne identifikovať nároky zamestnanca, prípadne nároky pozostalých a musí tiež vedieť identifikovať svoje nároky voči zamestnancovi. Podľa § 59 ods. 4 zákona č. 311/2001 Z. z. v z. n. p. (ďalej len „ZP“) pracovný pomer zaniká smrťou zamestnanca. Zamestnávateľ má povinnosť odhlásiť zamestnanca zo Sociálnej a zdravotnej poisťovne v zákonných lehotách a vysporiadať sa s nárokmi jednej aj druhej strany.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.