Portál pre zamestnávateľov, zástupcov zamestnancov, personalistov, manažérov HR a právnikov

Persona-
listika

Menej administratívy pre zamestnávateľov, rovnaké podmienky pre bezpečnosť a zdravie zamestnancov

Kategória: Riadenie ľudských zdrojov Autor/i: Národný inšpektorát práce Zdroj: NIP

Jedným z viac ako sta vládnych opatrení na zníženie administratívnej záťaže bolo zrušenie, prípadne korekcia niektorých administratívnych povinností pre podnikateľov, napríklad úprava súvisiaca s periodicitou vyhodnocovania koncepcie politiky BOZP. Prax z uplynulých dní však ukazuje, že niektorí zamestnávatelia si toto opatrenie vysvetlili nesprávne.

„Chceme upozorniť, že povinnosť zamestnávateľov zabezpečiť pre zamestnancov bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci nezanikla a platí aj naďalej,“ zdôraznila v tejto súvislosti generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce Hedviga Machayová. Podľa vedenia Národného inšpektorátu práce sa zamestnávatelia v dôsledku nesprávnej interpretácie vládnych opatrení vystavujú hrozbe postihu pre porušenie povinností vyplývajúcich zo zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci.

Zákon č. 124/2006 Z. z. o BOZP je aj naďalej platný a okrem iného hovorí, že zamestnávateľ je povinný zabezpečiť pre zamestnancov bezpečnostnotechnickú službu, pričom na vykonávanie

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.